SVIR PÅ PUNGEN: Oppdages det avvik som ikke rettes opp, så kan bonden få lavere melkepris. – Hvis norske forbrukere også i fremtiden skal ha tillit til norsk melkeproduksjon, må vi jobbe videre med å utvikle oss – også på dette området, mener Tine-styreleder Trond Reierstad.

Tine vil bli raskere

– Vi må vite hva forbruker vil ha og lete etter lønnsomme måter å betjene disse behovene på. Det sa Tine-styreleder Trond Reierstad i årsmøtetalen sin.

Publisert Sist oppdatert
Reierstad lover et offensivt og mer forbrukerorientert meierisamvirke i årene som kommer.– Vi må forsikre oss om at vi ikke går til meieriene og kundene våre med produkter det er halvhjertet interesse for. Vi må bli flinkere til å forstå markedet, mener han.Reierstad mener at det vil dukke opp investeringsmuligheter fremover, og at de aller største mulighetene liger på områder som selskapet fremdeles ikke vet at dinnes.– Innovasjonsevne og innovasjonskraft er avgjørende for vekst og lønnsomhet framover. Det krever investeringer i folk, utstyr og markedsføring. Det er ikke risikofritt, men likevel helt nødvendig for å lykkes, slo Reierstad fast.Han trekker frem både den internasjonale satstingen og muligheten for å vokse på nisjeprodukter som områder der Tine kan bruke kraft, nettverk og kompetanse fremover.– Samtidig skal vi kjempe for volumene, varsler Reierstad.Tine-styrelederen tok også opp dyrevelferd og dyrehelse i årsmøtetalen. Han mener at selv om Norge generelt og Tine-eierne spesielt er gode på dyrevelferd og dyrehelse, så må ikke dette bli en sovepute.

Klar for å investere

Nisje og volum

Powered by Labrador CMS