Annonse

Ta en melkeskål
I dag, på verdens melkedag, setter melkeindustrien melk på agendaen med kampanjen «Raise a glass».
Annonse
Verdens melkedag ble initiert av FN-organisasjonen «Food and Agriculture Organization» 1. juni 2001. Tanken er å sette fokus på melka og alle dens egenskaper.I den anledning har den melkeindustrien ved Global Dairy Platform lansert en egen kampanje på sosiale medier, «Raise a glass», for å sette melka på agendaen over hele verden.– Melk inneholder en rekke næringsstoffer som kroppen vår trenger hver dag. Faktisk er det ingen annen drikk som har like mange næringsstoffer fra naturens side. Vi er derfor med på den globale kampanjen og tar gjerne en melkeskål, sier leder for samfunnsansvar i , Bjørn Malm, i en pressemelding.I en felles arbeidsplan har definert en rekke punkter som skal bidra til å utrydde fattigdom, bekjempe ulikhet og stoppe klimaendringene innen 2030.Plass nummer tre på listen omhandler det å sikre god helse og fremme livskvalitet for alle, uansett alder. I dette arbeidet er god ernæring viktig.– Selv om vi i Norge ligger godt an på verdensbasis, så har vi fortsatt en del å jobbe med. Vi i Tine jobber aktivt med å heve befolkningens kunnskap om hvordan kombinasjonen av fysisk aktivitet og sunt kosthold bidrar til god helse, sier han og fortsetter:– Samtidig har vi også en viktig jobb med å gjøre det enklere for forbruker å få bedre balanse i kostholdet, mer av de gode og viktige næringsstoffene og mindre sukker, salt og fett i det daglige kostholdet. Det er noe vi tar på alvor, sier Malm.Malm mener at Tine både har ressursene, lokal forankring og troverdighet for å bidra til en bedre folkehelse.«Heve et glass» – kampanjen handler om at man oppfordrer kolleger, venner og familie til å ta bilder av at de skåler i melk, for så å poste bildet i sosiale medier, tagget med #worldmilkday og #melkeskål.Tine
Viktige næringsstoffer
FN
Annonse