BMW

Markedsføringskroner har gitt gevinst for norsk skrei i Tyskland – det la juryen vekt på.

Skrei slo BMW og Mercedes

Norsk skrei fikk tysk bronse for markedsføringen sin.

Publisert Sist oppdatert
Det var første gangen en norsk merkevare var med i den tyske Effie-konkurransen, og det endte med bronse. Prisen belønner effektiv bruk av markedsføringsmidler.– Dette er en fantastisk anerkjennelse og inspirasjon for alle som arbeider med skreien fra fiskebåten til kjølediskene, sier fiskeriutsending Kristin Pettersen.I kategorien «Newnew», som skreien deltok, vant kjøttprodusenten Rügenwalder Mühle for de vegetariske hamburgerne sine. Vinneren hadde brukt 30 millioner euro på kampanjen sin, mens skreikampanjen til Norges sjømatråd kostet 250 000 euro.Også Dr. Oetker fikk en bronse i denne klassen, for kampanjen for pizzaburgeren sin. BMW, Mercedes, Mövenpick, Deutsche Telekom og Zalando nådde ikke opp.Kristin Pettersen har fortalt det tyske publikummet om skreien med live-sendinger fra kaier i Lofoten og Vesterålen.– Jeg kunne ikke ta med meg alle tyskerne til Lofoten og Vesterålen, så jeg tok de fantastiske fiskerikommunene og menneskene som arbeider med skreien til Tyskland gjennom live-sendingene. Slik fikk jeg fortalt historien om stedene, folkene og naturen som alle betyr så mye for kvalitetesproduktet skrei. Kampanjen er bygd på at skrei er tradisjon og et sesongprodukt, to ting tyskerne kjenner seg igjen i og verdsetter, sier Pettersen i en pressemelding.Et sesongprodukt hvor naturkreftene styrer volum og tilgjengelighet – det er slikt som tyske forbrukere liker å høre.

Gull for vegetarburgere

Live på kaia

Powered by Labrador CMS