Annonse
pulverkaffe

JDE utfordrer Nescafé
To nye pulverkaffe-varianter er første lansering etter at Kaffehuset Friele ble Jacobs Douwe Egberts Norge.
Annonse
15. september tar JDE Norge opp kampen om de norske pulverkaffedrikkerne. Da lanseres Café Noir Golden Roast, bestående av instantkaffe i både glass og refillpakning.– Med denne lanseringen ønsker vi å gi forbrukerne mulighet til å velge når de skal kjøpe kvalitets-instantkaffe. I dag domineres segmentet av én aktør, og totalmarkedsutviklingen er svakt negativ, sier merkesjef Torunn Martin hos JDE Norge.– Vi tror at denne utviklingen skyldes manglende dynamikk, fokus og nytenkning. En andel av norske kaffedrikkere vil alltid sverge til fordelene ved instant kaffe. Vi skal nå ut til flere av disse, sier Martin.Hun mener at pulverkaffe er kommet litt i skyggen sammenlignet med det store utvalget i filterkaffe, presskannekaffe og kaffebønner. Martin peker også på miljøaspektet og refill-løsningen.