Nyheter

Innovasjon fra Hansa Borg på europeisk toppliste
Innovasjonen Hansa Mango ipa ble rangert som en av de mest innovative produktene i Europa når NielsenIQ Bases tirsdag lanserte sin liste over topp 25 gjennombruddsinnovasjoner i 2021.
NielsenIQ’s Bases «Top 25 Breakthrough Innovations List» har i flere år vært gullstandarden i bransjen når det gjelder å anerkjenne suksessfulle innovasjoner innenfor Fast Moving Consumer Goods (FMCG). I kåringen for 2021 ble det smaksatte ølet Hansa Mango ipa, som eneste nordiske produkt, nevnt sammen med store navn som Costa Coffee, Cadbury, Pringles og Pampers.
– Vi setter arbeidet med innovasjon og produktutvikling høyt i Hansa Borg. Å bli anerkjent i europeisk målestokk på listen over de 25 beste innovasjonene i Europa bekrefter at vi lykkes med våre innovasjoner og motiverer oss til å jobbe enda hardere med dette i årene som kommer, sier kommersiell direktør i Hansa Borg, Niklas Minken, i en pressemelding.
Bases ser hvert år på de mest vellykkede innovasjonene i Europa og produserer en Breakthrough Innovation-rapport som feirer suksessen til de beste innovasjonene på tvers av kategorier. Fra alle lanseringene over hele Europa får 25 innovasjoner tittelen Breakthrough Innovation winner.
- Sterke salgstall
- Bærekraftig innovasjon (som opprettholder eller øker ytelsen i år to)
- Særpreg (leverer et nytt verdiforslag til markedet)
- De ser også etter innovasjoner som har levert sterke resultater i sammenheng med sin kategori, og produkter som enten har lykkes svært godt med å appellere til et spesifikt målsegment eller som er en trendsetter.
– For årets kåring har vi vurdert over 50.000 produktlanseringer fra det europeiske markedet, sier Celine Grena, leder for NielsenIQ Bases i Europa.
– Årets vinnere reflekterer et bredt spekter av produkter og lanseringsstrategier, men som fellestrekk har alle klart å appellere til å skape meningsfylte relasjoner med forbruker, det i en tid med stadig økende konkurranse.
Hansa Mango ipa er den første norske drikkevaren rangert på Nielsen Bases sin anerkjente liste over topp 25 gjennombruddsinnovasjoner.
– Hansa Mango ipa er én av to norske produktinnovasjoner som i løpet av de siste ti årene blir inkludert på NielsenIQ sin europeisk anerkjente «Breakthrough Innovation’ liste», sier kommunikasjonsansvarlig for NielsenIQ Norge, Gunnar Portvik.
– Faktum er at dette er andre gang på rad at en norsk produktlansering inkluderes i Bases sine lister. Det gjør meg veldig positiv til innovasjonstakten i det norske markedet.
- Aspi Gola (Italia)
- Birds Eye Green Cuisine (Storbritannia)
- Birra Messina Cristalli Di Sale (Italia)
- Butcher’s Tripe Loaf (Storbritannia)
- Cadbury Darkmilk (Storbritannia)
- Costa Coffee Ready-to-Drink (Storbritannia)
- Febreze Bathroom Air Freshener (Storbritannia)
- Finish Quantum Ultimate (Storbritannia & Tyskland)
- Hansa Mango IPA (Norge)
- Hanuta Riegel (Tyskland)
- Innocent Plus (Storbritannia & Frankrike)
- J.J Whitley – Artisanal Russian Vodka (Storbritannia)
- Leffe d'Été (Frankrike)
- Magnum Vegan (Storbritannia & Tyskland)
- Martini Fiero (Russland)
- Pampers Harmonie (Frankrike)
- Persil 4-in-1 discs (Tyskland)
- Pringles Rice Fusion (Storbritannia)
- Rimmel Lasting Radiance Storbritannia)
- Scholl Dry Skin Foot Mask (Tyskland)
- Sensodyne Sensitivity & Gum (Storbritannia)
- Somersby Mango i Limonka (Polen)
- Starbucks for Nespresso (Storbritannia, Frankrike, Sveits, Nederland and Spania)
- This Isn’t (Storbritannia)
- Whiskas Pure Delight (Storbritannia)