Nyheter

DLF Samfunnsansvarspris gikk til Tine SA for bærekraftig verdiskapning, DLF Innovasjonspris ble tildelt Hansa Borg Bryggerier AS for Hansa Mango IPA og DLF Merkevarepris ble tildelt Essity Norway AS for Libero. Foto av Tine: Gorm Kallestad, NTB

Dette er vinnerne av årets DLF Utmerkelser

På torsdag ble vinnerne av DLF Utmerkelser 2020 kåret under historiens første digitale DLF Høstmøte.

Publisert Sist oppdatert

DLF Samfunnsansvarspris gikk til Tine SA for bærekraftig verdiskaping, DLF Innovasjonspris ble tildelt Hansa Borg Bryggerier AS for Hansa Mango IPA og DLF Merkevarepris ble tildelt Essity Norway AS for Libero.

DLF Samfunnsansvarspris ble tildelt Tine SA for bærekraftig verdiskaping. Juryen mener at Tine har vist hvordan en bærekraftig tilnærming til samfunnet lar seg kombinere med sunn verdiskaping. Med denne prisen ønsker DLF å trekke frem gode eksempler på hvordan merkevarene eller merkevarebedriftene tar et betydelig og viktig samfunnsansvar. Det kan være gjennom å bidra til bedre folkehelse, bedre ressursutnyttelse, lavere klimautslipp eller å løse sosiale problemer.

«Årets vinner av DLF Samfunnsansvarspris har en helhetlig tilnærming til bærekraft og samfunnsansvar. Det gjennomsyrer hele virksomheten og alle ledd i bedriften. De har gått grundig til verks for å avdekke problemstillinger og finne løsninger. Bedriften jobber langsiktig og målrettet. Den setter hårete mål og kan dokumentere konkrete resultater av tiltak som har gitt positiv effekt for klima og miljø, og av tiltak som har gitt helsemessige gevinster for forbrukeren. Årets vinner står frem som et eksempel til etterfølgelse», er juryens begrunnelse for årets vinner av DLF Samfunnsansvarspris.

Powered by Labrador CMS