Annonse

Bruker utøverne i reklame under OL
Tine får bruke utøverne og Norge-logo i markedsmateriell og på Tine-produkter i OL-perioden.
Annonse
Den internasjonale olympiske komité (IOC) har utarbeidet retningslinjene for hvordan virksomheter som Tine kan bruke OL Pyeongchang i sin markedsføring.Regelen er at bare de olympiske sponsorene, altså virksomheter som har inngått avtale med IOC eller NIF, som har rett til å benytte en deltaker i markedsføring i OL-perioden. Virksomheten må i tillegg ha samtykke fra utøveren og særforbundet den er tilknyttet til, eksempelvis Norges Skiforbund.– Tine har, gjennom samarbeidet med Olympiatoppen, Norges Skiforbund Alpint, Norges Skiforbund Freeski og Marit Bjørgen, lov til å benytte utøvere og Norge-logo i markedsmateriell og på våre produkter i OL-perioden, skriver Tine i en pressemelding.De bruker utøvere som Kjetil Jansrud og Marit Bjørgen både i reklame på TV, digitalt og i sosiale medier, men også på produkter som Tinemelk, Tine Yoghurt og Norvegia.Primæransvaret for at reglene overholdes på norsk territorium, samt å tilpasse disse til nasjonale forhold, ligger hos Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF)NIF og særforbundene har godkjent all markedsmateriell som kommer fra TINE i OL-perioden, som gjelder fra 1.–28. februar.
Kun olympiske sponsorer
Annonse