Q-meieriene

FORBRUKERFOKUS: Q-meieriene har involvert forbrukerne og fått mange innovative idéer, ikke minst til Skyr Mini som ble kåret til «årets innovasjon» da matbransjen hedret de beste nykommerne i markedet. (Foto: Q-meieriene)

1000 Q-tips

Siden Q-Meieriene lanserte Min Q ide på sine hjemmesider har de fått inn 1000 idéer fra forbrukerne.

Publisert Sist oppdatert
Interessen for Min Q ide er vært langt større enn forventet. Tanken bak er å åpne opp meieriet slik at forbrukerne får mulighet til å påvirke utvalget i butikkhyllene og samtidig får litt kunnskap om meieridrift.- Flere av idéene og forbedringsforslagene som er kommet inn er allerede lansert og vi har mange til vurdering, så vi må bare si tusen takk til alle som ønsker å engasjere seg i et lite utfordrermeieri som oss, sier Bent Myrdal, sjef i .De har valgt å kalle seg et forbrukerdrevet meieri, og kommer til å fortsette å legge vekt på å samarbeide med forbrukerne. Med forbrukernes hjelp skal for eksempel kåre den beste av de 1000 innkomne idéene.- Hver eneste dag lytter vi til forbrukerne våre. Det er til syvende og sist de som bestemmer og vi har innsett at vi aldri er bedre enn den siste greia, sier han. Derfor er det viktig for Q-Meieriene å ha nær kontakt med de som plukker med seg produktene hans i butikken.Ifølge Mads Liabø, Leder for forbrukerdrevet innovasjon i Q, gir folk klar beskjed om hva de syntes er bra eller ikke fullt så bra.- Det beste med å jobbe i Q er at vi alltid må være 100% ærlig. Derfor avslår vi også mange idéer som vi vet ikke lar seg gjøre, sier han, som ikke syntes det er noe som heter «en dum idé». Alle forslagene de får inn, om de blir realisert eller ikke, hjelper Q-meieriene i å ta pulsen på hva forbrukerne ønsker.Tirsdag 14. mars møter Liabø og Myrdahl forbrukerne på sitt månedlige nettmøte og ønsker å vite mer om hvordan de skal ta MinQ og produktene videre.Q-meieriene

Forbrukerdrevet meieri

Alle blir vurdert

Powered by Labrador CMS